poniedziałek, 24 marca 2014

Łosoś na parze

Lubicie ryby? Ja za nimi jakoś nigdy nie przepadałam. Dopiero w ciąży nauczyłam się je jeść, bo dobrze działały na moją cukrzycę ciążową.
Wtedy odkryliśmy łososia na parze. Od tego czasu uwielbiamy!
Przygotowując rybę w Thermomixie, w tym samym czasie można ugotować całe danie: do koszyczka obrane ziemniaki, na jeden poziom Varomy warzywa (fasolka szparagowa, marchew, brokuły lub ulubiona mieszanka świeżych lub mrożonych warzyw), na drugi - ryba. Po 30 minutach zajadamy się pysznym obiadem, który prawie "zrobił się sam" ;-)




Składniki

  • 100 g fileta z łososia na osobę
  • sól, pieprz
  • folia aluminiowa
dodatkowo
  • ulubione warzywa
  • ziemniaki lub kasza



Przygotowanie

Filety opłukać, oskórować. Przygotować odpowiednio duże kawałki folii aluminiowej. Kawałki łososia przyprawić solą i pieprzem, umieścić w folii i zawinąć paczuszki w taki sposób, żeby nic się w nich nie wylało. Nie chcemy przecież, żeby dobry tłuszcz uciekł w trakcie gotowania.
Ryby umieścić na górnej tacce Varomy, na dolnej warzywa a w koszyczku ziemniaki lub kaszę. Gotować wszystko na parze 30 minut, temp. Varoma, obr. 2.

SMACZNEGO!









1 komentarz:

  1. Ogólnie moim zdaniem łosoś jest bardzo smaczną rybą i ja ją lubię praktycznie pod każdą postacią. Właśnie dlatego bardzo chętnie zamawiam łososia z https://mowisalmon.pl/produkty/ i wtedy wiem, że danie które przygotuję z pewnością będzie smaczne.

    OdpowiedzUsuń